søndag den 24. juli 2011

5. Dag - turen går til Marmeris

Nå hvor vække uret ringede tidligt, men så er det jo godt at jeg havde indlagt lidt snooze tid.

Op og afsted til bussen, varmen var behagelig og tænker at jeg bliver nødt til at løbe kl 6.30 de næste par morgener. Mødte mange af englænderne der var på vej hjem i seng efter nattens bytur.

I Faliraki er der fyldt med englændere, og rigtig mange af dem er ekstrem unge. Udover det er det russere der bor på All inclusive hoteller og så en håndfuld andre europæere, men de to grupper fylder meget og i forvejen er de begge et fylde de folkeslag.

Afsted til Rhodos by, brugte lidt tid på at finde ud af hvilken guide jeg skulle følge i hælene af og det blev en finsk pige der heldigvis talte engelsk. Hente billet, pas kontrol og op på båden. 5 kvarter sejltur med masser af mulighed for at studere de medrejsende, hyggeligt.

Endnu en pas kontrol - Tyrkiet er endnu ikke med i EU.

Ud i bussen og afsted til det første planlagt stop, en læder forretning der ville underholde lidt og så kunne man købe løs... nej tak, nød istedet skyggen og noget koldt at drikke.

For hvis der er varmt på Rhodos, så er det et par grader varmere i Marmaris og så er der ingen vind overhovedet, så luften stod stille.

Når jeg så oveni har feber, snottet og nyser - så er det lige en tand værre... har det godt nok skidt, lang tid siden jeg har haft det sådan.

Tyrkiet har også deres egen møntfod, men heldigivs tog de Euro alle de steder jeg var.

Videre til næste planlagte stop, en smykke forretning - igen en halstsle og mulighed for at shoppe.

Sidste stop på dagens tur var det kæmpe Bazae område nede ved havnen, her blev vi sat af og fik fire timer til egen rådighed.

Sindsygt stort, og i skyggen, er denne bazar og fyldt med cafeer og butikker... mange butikker.

Fandt en cafe til frokost og internet... ja, for her var der internet. Dejligt at få læst nyheder og mails - det har jeg savnet.

Efter at have tanket op fysisk og mentalt bevægede jeg mig ind i hjertet sf bazaren.

Et par timer efter var jeg uden igen med nogen poser, en del penge fattigere men også en del oplevelser rigere.

Det var et paradis for kopi varer.... bedre en Thailand.

Jeg hader normalt sælgere der skal hive mig ind i forretninger, og fortælle og "billigere end Bilka", og selvom jeg er rigtig skidt med feber så fandt jeg overskydet til at smile til dem alle, svare på deres spørgsmål og grine tilbage. En af sælgerne sagde jeg var en god kunde, smilte til alle, blev ikke sur... hvor var det fedt at få af vide, og tænk det gjorde slet ikke ondt og faktisk gik jeg derfra med en fantastisk følelse i kroppen.

Fandt endnu en cafe og måtte op give den ekstreme varme og trække ind i aircon med kolde drikke indtil vi skulle afsted til båden og tilbage til Rhodos.

Er nu glad for den lille by jeg bor i, her var overfyldt med mennesker (ligesom rhodos by) og ikke mulighed for at trække vejret.

Sejltur tilbage, vente på bussen der var forsinket, hjem og smide tasken - tak for en dag....

Bad, mad og en film og så skal sygdommen prøves at soves væk, har også opgivet løbeturen.

Sad lige og skimmede de første indlæg igennem, kan det mon være den lille pige fra flyveren der har smittet mig, aarrgghh.... altså bare ikke fedt at have feber i 40 graders varme.

Positive:
1. Mange penge sparet 
2. En dag ude af solen, endnu mere klar til mere sol
3. Min blog, dejligt ikke at glemme oplevelserne

Negative:
1. Mange penge brugt
2. Stadig syg
3. Kan ikke smage/lygte noget

Tak for i dag :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar