søndag den 17. juli 2011

1. Dag - afrejse

Efter en super fantastisk koncert med Take That i Parken og alt for lidt søvn ringede vækkelser alt alt for tidligt.

Fik pakket Tiger sammen, ned i bilen og afsted mod Slagelse hvor han skal være på feriemde næste 14 dage. Fik ham afleveret og smilede hele vejen hjem, for i modsatte retning kørte jeg forbi to kæmpe bilkøer, var bare så heldig med tidsplanen.

Hjem, pakke, gøre alle de der praktiske gøremål jeg havde planlagt (tænker nu hvem der dog skal ligge mærke til om der støvsuget og vasket op).

Jeg som altid plejer at være i god tid og endda gerne lidt før endte først i sløvhed fra min egen side af, DSB kaos og Metro stop før jeg endelig stod i lufthavnen hvor jeg som de anbefalede ville bruge slev-tjek-in automaterne som så ikke virkede... argghh, så måtte over til skranken og det var rigtig godt, for faktisk var køen til bagage drop længere end tjek-in, jubii for IT der ikke virker, hihi.

I køen lige bag ved mig stod Far & Søn Kitsurfing, og vi fik da lige talt om fritids interesser, rejseselskab og det danske sommervejr.... hyggeligt :-)

Hyggen fortsætter i afgangs hallen da jeg er så heldig at kende en fyr der arbejder i CPH der er på job og inviterede på kaffe og kage (og nej, ikke frem og tilbage :-) )

Endelig bliver det tid til at flyve, går om bord som en af de sidste og kommer til at sidde på række 1 og ved gangen, med ekstra meget benplads... jubiii

Vi venter så bare lige 40 min på en ledig flytid.... godt der er plads til at strække ben og man ikke har flyskræk som pigen på række 12.

Endelig i luften og maden bliver serveret. Nu er fly mad på monkey pladserne ikke verdens bedste, men laks med peberrod salat, roastbeef med kartoffel salat, ost og chokolade mouse kage, det er sgu ikke ringe.

Må dog opgive kød og kartofler, men det var sidemanden meget glad for, og så gik snakken ellers løs med Hr. & Fru slankekur. De var meget stolte af deres kur, mange rejser, sygdom, lydbøger og nyt køkken.. hvor skal man dog sige få stikord før snakke lysten folk sætter igang.

Flyet lander sikkert på Rhodos efter en meget underholdene Sophia fra række 6 fandt ud af at jeg var sjov at besøge, kravle rundt på, trykke iPad - men da hun to gange efter hinanden nyste på mig, så syntes jeg det var nok.

Ud af flyet, kufferten som en af de førte, finde bussen og efter kort køretur ankomst til Chaplin lejligheder... da guiden endelig fandt receptionen, som er baren !! kunne vi tjekke ind, betale for aircon (tror det er givet godt ud da der forventes 40 grader og aldrig nogen vind på østkysten)

Helt nyt kompleks, intet tv (elsker min iPad endnu mere). Intet internet, skal på jagt i morgen !! 

Måtte ned i receptionen/baren, da lys på toilet ikke virker, en mand vil komme og kigge på det i morgen tidlig - så tisser jeg da bare i mørke, for ellers kunne jeg få et værelse laaangt væk -  nej tak.

Pakket ud, handlet sodavand og bananer i lokal supermarked, glemte selvfølgelig vand, og skulle så lige tjekke stik kontakter, og pludselig virkede lyset på toilet - gæt selv hvilken knap der er lys på toilet ?? (billede kommer senere, meget langsom internet)

Bor forresten i byen Faliraki, hvis nogen vil Google.

Positive:
1. Række 1 på flyet med ekstra benplads
2. Swimmingpool på "resortet"
3. Taget hovedpude med hjemmefra

Negative:
1. Ikke noget internet
2. Ingen andre der rejser alene på "resortet"
3. Skal over stor vej for at komme til byen og stranden

BILLEDER af værelset.

På tide at lade værelset køle ned af aircon, en film på iPad og et glas koldt sodavand - tak for i dag, godnat :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar