søndag den 24. juli 2011

3. Dag - hygge ved poolen

Jeg har været på mange ferier i min tid, og især i mit voksne liv er jeg flygtet for alt hvad der minder om dansker kolonier når jeg er på ferie, rejser ikke væk fra Danmark for at være sammen med andre danskere.

Var godt klar over at den holdning måtte jeg nok blide lidt op nu når jeg skulle afsted alene, for tænk hvis der ikke var andre end danskere der hvor jeg endte.

Allerede ved ankomsten kom det usynlige bånd der bandt os sammen. Ankom til et sted der så lukket ud, første gang guiden var her og ingen ansatte - så var sammenholdet allerede startet.

Dagen efter voksede sammenholdet, interesssen og snakken. Her anden dag ved pool - ja, for er jo pool menneske hvis jeg ikke har mit dykkerudstyr på, der gik snakken, man lånte solcreme, luftmadrasser, diskuterede fravær af personalet, mangler på værelserne osv osv.

Jeg var landet mit i en dansker koloni uden at have planlagt det. Og ved I hvad, det er super fantastisk.... tænk hvis jeg var endt på et kæmpe hotel, hvor alle ar anonyme og ingen viste interesse.

Jeg står dog midt imellem to lejre. Alle de unge og så de gamle med børn, nogen afsted med og nogen afsted uden.

De unge er sjove at tale med, grine og pjatte - men tager jo ikke med i byen og ikke med på beatet som dem.

De gamle har nogen spændende snakke, hyggelige - men tror desværre nogen af konerne kigger lidt skævt til mig.

Og så mig, fanget imellem to lejre, og faktisk kun et par stykker af de unge piger der har spurgt hvorfor jeg rejser alene - sjovt er åbenheden større blandt de unge. Hvorfor spørger de gamle ikke ? Hvad er det der gør at man ikke viser interesse for den enlige ? Det vil jeg tage med mig resten af livet, skal aldrig møde nogen der er alene og ignorere dem, nej jeg vil have overskud nok til at spørge til dem, interessere mig for personen.

Startede dagen med at løbe 2 km - pisse stolt af mig selv.

Er også blevet angrebet af aircon syge, har ondt i det ene øre og snofter, øv øv - og ja, aircon står på 21 grader, og prøver at holde den slukket det meste af natten.

Fandt en internet cafe og fik mail fra min mor, dejligt med også hårdt.

Ved at jeg I nogen af de tidligere indlæg har skrevet BILLEDE, men de kommer først når jeg er hjemme igen. Internet er virkelig en by i Rusland her, enten er det med lednin (har kun wifi) eller så er wifi forbindelsen så dårlig at det tager meget laaang tid.

Vil dog stadig prøve at få upload mine indlæg løbende.

Positive:
1.  Føler mig ikke alene om dagen.
2. Kun 1 myggestik, fået den første aften
3. Mythos øl, nydes meget kolde

Negative:
1. Føler mig alene om aften
2. Alt for rød på ryggen, av
3. Savner jer alle sammen derhjemme

Godnat :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar